Усяка школа славна не числом,

а славою своїх учнів

 

                                            М.Пирогов

 



Школа! Школа! Це будні і свята.

 

Це уроки цікаві й весь світ!

 

Рідна школа - це друзів багато.

 

Це дитинства і юності цвіт!

 

 

Розклад

дзвінків Плосківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

1.    Загальноосвітній заклад працює за 5-ти денним навчальним тижнем.

2.  Початок навчальних занять у школі о 8 год. 00 хв.

Тривалість уроку в  1-му класі - 35 хвилин.

Тривалість уроку в  2-4 класах - 40 хвилин.

Тривалість уроку в  5-11 класах - 45 хвилин.

 

№ п\п

Початок уроку

  Кінець уроку

Перерва

1.

8. 00

           8. 45

8. 45 – 8. 55

2.

8. 55

           9. 40

9. 40 – 9. 50

3.

9. 50

          10. 35

10. 35 – 11. 05

4.

11. 05

          11. 50

11. 50 – 12. 00

5.

12. 00

          12. 45

12. 45 – 12. 55

6.

12. 55

          13. 40

13.40 – 13.50

7.

13. 50

          14.45

 

 

 

Розклад  дзвінків

для учнів  2 – 4 класів

 

№ п\п

Початок уроку

Кінець уроку

Перерва

1.

8.00

8.40

8.40 - 8.50

2.

8.50

9.30

9.30 - 9.40

3.

9.40

10.20

10.20 - 10.50

4.

10.50

11.30

11.30 - 11.40

5.

11.40

12.20

 

 

 для учнів 1-го класу

 

№ п\п

Початок уроку

Кінець уроку

Перерва

1.

8.00

8.35

8.35 - 8.50

2.

8.50

9.25

9.25 - 9.40

3.

9.40

10.15

10.15 - 10.50

4.

10.50

11.25

11.25 - 11.40

5.

11.40

12.15

 

 

 

 

Схема

 розташування приміщень школи

 

 

Поверх

№ кабінету

Кабінет

Клас

Зав. кабінетом

 

 

 

 

І

10

Української мови та літератури

6-А

Білей О.Д.

11

Кабінет директора

 

Лізанець П.І.

12

Української мови та літератури

7-А

Кушнірчук В.І.

13

Основ здоровя

2

Гебеш А.М.

14

Математики

9-Б

Шипова Т.Ю.

15

Історії

5-А

Білей М.П.

 

 

 

ІІ

20

Інформатики

 

Лізанець С.Д.

21

Фізики

 

Лізанець В.С.

22

Хімії

 

Півкач Е.І.

23

Методичний кабінет

 

Лізанець В.М.

24

Біології

11

Пичкар М.В.

25

Заступника директора

 

Кушнірчук В.І.

 

 

 

ІІІ

30

Географії

8-Б

Лізанець Л.І.

31

Математики

6-Б

Полончак О.І.

32

Світової літератури

5-Б

Шулик І.М.

33

Німецької мови

7-Б

Бомбушкар В.І.

34

Краєзнавства

9-А

Шипович Ю.Ю.

35

Музичного мистецтва

10

Туряниця І.П.

36

Заступника директора

 

Станкович О.М.

 

Наказ дітям


1. Батько й мати дали тобі життя для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань.

2. Все, що тобі дають батько й мати – це їхня праця, піт, втома. Умій поважати працю батьків.

3. Найбільше щастя для матері й батька – твоя працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною – це велике горе для твоїх батьків.

4. Любити батьків – означає приносити в дім мир і спокій.

5. Твоя сім’я – це не тільки батько і мати, це й ви, діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй батька і матері дозволу на те, чого без них робити не можна, або ж безтактно.

6. Справжня свобода сина й дочки – бути слухняними дітьми.

7. Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти, говорить українська мудрість. Старість – невідворотна, смерть – невмолима, перед цими нещастями ніхто не зачинить двері свого дому. А від лихих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.

8. Бути хорошими дітьми означає – не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій віддячувати батькам.

9. Близько приймай до серця найважчі душевні муки батька й матері. Їхня хвороба – твоє горе, їхні невдачі, неприємності на роботі – твоя біда.

10. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров’я батьків. Пам’ятай, що ранню старість і хвороби твоїм батькам приносить не тільки праця, втома і хвороби, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі.

11. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте ж чуйними й гідними своїх батьків

 

 

 

Молитва  перед  наукою
 
 
 
 
          Боже, Отче,  взносим  руці,
         Дай  нам  сили, дай  охоти,
Помагай  нам  у  науці
Всякі  труди  побороти.
          Дай  навчитись  нам  у  школі,
Як  у  світі  чесно  жити,
Як  добути  щастя, долю,
І  тебе, Святий, славити.
Нашу  працю  і  забаву
      Зволь  з  небес  благословляти,
     Дай  нам  вирости  на  славу,
Щоб  зраділа  рідна  мати.
 

 

Поради учням


1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.

Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях своєї життєдіяльності.

8. Будь толерантною особистістю.

Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий) - терпимість до чужих думок і вірувань.

Агресія (від лат. Aggressio- нападаю) - незаконне застосування сили однією людиною.

Як розвивати увагу


1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.
2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта збереглося досить добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного.
3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:
• швидко переключати увагу з об'єкта на об'єкт;
• виділяти найважливіші об'єкти за рахунок другорядних;
• змінювати порядок переключення.
4. Розвивайте в себе вольові якості — це сприяє й розвитку стійкості уваги. Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше додержуйтеся принципу «треба», а не «хочу». Починайте роботу з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім. Чергуйте .легкі й важкі справи, цікаві й нецікаві.
5. Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.

Деякі умови успішного запам’ятовування


1. Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й на довго, є наявність інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.
2. Велике значення для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов'язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.
3. Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.
4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання — міцно й надовго засвоїти.
5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.
6. Наявність знань з того навчального пред¬мета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше пов'язується з тим, що вже відомо. 
7. Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування — це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного й міцного запам'ятовування. Це — вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.
8. Зрідка використовуйте мнемотехніку — штучні прийоми полегшуючого запам' ятовування.


Як розвивати мислення


1. Розвивати мислення — означає насичувати свій розум знаннями. Джерела знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга,
заняття в гуртках і т. д.
2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.
3. Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Питанням «Чому?» і «Як?» людство зобов'язане
більшістю відкриттів. Тому вчиться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.
4. Властивість "помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак — спільна властивість розуму. Це вміння бачити можна
тренувати в іграх на кмітливість, у розв'язанні різного роду логічних задач, головоломках.
5. Виконуйте різні завдання на порівняння.

6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте
самі, спробуйте викласти іншому.
7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання твору, ведення особистого щоденника), тому що письмове мовлення
сприяє розвитку мислення.
8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, виконуйте нестандартні завдання.

Н. Є. Введенський сформулював наступні основні умови, що сприяють ефективності розумової праці, які лежать в основі виконання домашнього завдання:


1. Поступове входження в роботу Розумову діяльність треба починати з підготовки робочого місця, із простих елементів, поступово збільшувати обсяг і труднощі виконуваних психічних навантажень. 
2. Дотримання суворої систематичності й послідовності в розумовій роботі, ретельне її планування.
3. Вироблення й дотримання оптимального ритму і темпу розумової діяльності.
4. Оптимальне чергування праці й відпочинку.
Для того щоб одержувані навчальні навантаження були посильними, необхідно пам'ятати про два основні моменти.
По-перше, рекомендується дотримуватися певного режиму дня, що містить у собі достатній час для сну (8 годин), ранковий тонізуючий контрастний душ, що не тільки освіжить тіло, але й «підстьобне» імунну систему, також намагатися робити невеликі прогулянки і «хвилинки» відпочинку. Крім того, необхідно дотримуватися режиму харчування.
По-друге, учені визначили, що найпродуктивніший час із 9 до 14 години (тобто той час, коли ви перебуваєте в школі) із 16 до 19 години (час найбільш оптимальний для виконання до-машніх завдань). Не рекомендується ніч напередодні відповідального уроку цілком відводити під зубріння, адже вранці голова повинна бути повною знань і залишатися ясною і світлою. Крім того, для того щоб навчальний матеріал ґрунтовно засвоївся, необхідно, щоб пройшло 6—8 годин після його вивчення. Тому вивчений вночі, перед іспитом, матеріал не встигає укластися в голові.


Як розвивати уяву

1. Уява розвивається під час читання книг. Особливо цьому сприяє опис природи, зовнішності персонажа, тому ці уривки необхідно уважно читати для розвитку відтворюючої уяви.
2. Уважається, що школою відтворюючої уяви є вивчення географічних карт. Уміння подорожувати картою та уявляти різні місця сприяє розвитку цієї психічної якості.
3. Розвитку уяви також сприяє технічна творчість, винахідницька діяльність.
4. Для розвитку уяви важливі й життєвий досвід і широке коло знань.
5. Уява розвивається в різних видах діяльності: у процесі творення казок, віршів; малюван¬ня, ліплення; під час відгадування загадок і т. д.


Правила домашньої навчальної роботи учнів


Перше:
Учням необхідно знати, що процес осмислення і засвоєння знань повинні носити зосереджений характер. Це значить, що для всебічного осмислення і міцного засвоєння програмного матеріалу варто вдумливо учити уроки не в один "присід", а звертатися до їхнього вивчення кілька разів протягом деякого часу. Тільки при цій умові в пам'яті залишається "глибоко уторований слід", а знання зберігаються на довгий час. Психолог М.Н.Шардаков наводив порівняльні дані про ефективність концентрованого і розосередженого запам'ятовування, що були отримані в процесі експериментальної роботи в 2, 4 і 6-м класах. Для запам'ятовування давався уривок з вірша, однак, одна група учнів заучувала його концентровано, друга ж працювала над віршем протягом трьох днів. 
Результати роботи були перевірені через 20 днів: кожний з учнів повинен був прочитати напам'ять вивчений вірш. Якщо школяр виявляв утруднення, йому нагадували перші слова вірша. Виявилося, що більше нагадувань приходилося робити тим учнем, що застосовували прийом концентрованого завчання. Ті ж учні, що користувалися способом розподіленого в часі запам'ятовування, мали потребу в підказці набагато рідше.
Друге: 
Домашні завдання необхідно виконувати у день їхнього одержання. Суть справи в тім, що засвоєний на уроці матеріал інтенсивно забувається в перші 10-12 годин після сприйняття. Це доведено психологічними досвідами. Німецький психолог Герман Ебінгауз (1850-1909) давав учням завдання завчити 13 позбавлених змісту слів і не вимагав надалі повторювати їх. При контрольних перевірках виявилося, що через годину випробувані могли відтворити близько 44 % цих слів, а через 2,5 - 8 години - тільки 28%. Це психологічне явище знаходить своє пояснення у фізіології. И.П.Павлов і його учні довели, що нові нервові зв'язки, що утворяться, неміцні і легко гальмуються. Гальмування сильніше всього виявляється відразу після утворення тимчасового зв'язку. Отже, і забування відбувається найбільш інтенсивно відразу ж після сприйняття досліджуваного матеріалу. От чому, щоб попередити забування знань, засвоєних на уроці, необхідно провести роботу з їхнього закріплення в день їхнього сприйняття. Саме тому і необхідно виконувати домашні завдання в день їхнього одержання. Це, однак, не виключає необхідності повторення і відтворення засвоєного матеріалу і напередодні чергових занять. Те, що повторюється напередодні уроку, наступного дня відтворюється в більшому обсязі, створює ілюзію кращої успішності, але зберігається в пам'яті гірше. Тому велика частина роботи з засвоєння і закріплення в пам'яті досліджуваного матеріалу повинна проводитися в день його сприйняття з наступним повторенням напередодні чергового уроку.
Третє:
Приступаючи до підготовки домашніх завдань, обов'язково потрібно створити психологічний настрій на їхнє акуратне виконання і міцне засвоєння досліджуваного матеріалу. Як це зробити? Потрібно детально продумати ту мету, котру необхідно досягти при виконанні домашнього завдання. Одна справа, коли хочеться його виконати і швидше піти гуляти, і інше - коли поставлена мета, якнайкраще виконати завдання, не виявляти квапливості і прагнути до глибокого осмислення і засвоєння матеріалу. Цей настрой (установка) спонукує учня до старанної роботи, проявові розумових і вольових зусиль, що, природно, значно підвищує якість домашнього навчання. Щоб зробити цей настрой (установку) більш діючим, визначену і детально продуману ціль корисно проговорити кілька разів уголос, щоб вона більш міцно зміцнилася у свідомості і перетворилася в уявну "програму дій". Надалі, коли установка закріпиться, необхідність у такому проказуванні відпадає. 
Четверте:
Якщо домашнє завдання містить у собі засвоєння матеріалу за підручником і виконання різних вправ, то його підготовку потрібно починати з роботи над підручником. 
Порядок роботи з підручником наступний:
Спочатку потрібно спробувати пригадати те, що залишилося в пам'яті від уроку.
Потім варто вдумливо прочитати параграф підручника, виділяючи в ньому найважливіші положення, правила, висновки, прагнучи до їхнього глибокого осмислення і засвоєння.
Після цього потрібно застосувати прийоми відтворення і самоконтролю: переказ матеріалу вголос або про себе, складання плану прочитаного, відповіді на питання підручника і т.д.
Якщо в процесі самоконтролю виникають утруднення, необхідно ще раз попрацювати з підручником і домогтися вільного і повного відтворення досліджуваного матеріалу. Зазначена методика відноситься головним чином до молодших і середніх класів. Вказуючи на велику роль активного відтворення знань і самоконтролю в процесі засвоєння досліджуваного матеріалу, К.Д.Ушинський підкреслював, що в цьому випадку досягається більш високий ступінь зосередженості уваги на осмисленні і засвоєнні знань, і тому вони швидше і сильніше запам'ятовуються. 
Але як бути тим учням (а вони, на жаль, зустрічаються), що (то в силу слабкої пам'яті, то через недостатню увагу на заняттях) перед вивченням матеріалу не в змозі нічого "згадати" з того, що пояснювалося вчителем на уроці? У цьому випадку необхідно рекомендувати, щоб при першому читанні (первинному сприйнятті матеріалу) вони спробували виділити й осмислити основні питання теми, а відтворення (переказ вголос або про себе, відповіді на питання підручника і т.д.) починали після повторного читання підручника. Свою специфіку має робота по засвоєнню і відтворенню значного за обсягом і порівняно важкого навчального матеріалу. Такий матеріал доцільно розчленовувати на значеннєві частини і кожну частину повторювати і відтворювати окремо у визначену одиницю часу, відокремлюючи засвоєння однієї частини від іншої короткочасним відпочинком тривалістю 5-10 хвилин. Велике значення в міцному і глибокому засвоєнні знань має установка на запам'ятовування, всебічне осмислення і тривале збереження в пам'яті досліджуваного матеріалу. Якщо школяр приступає до навчальної роботи з такою психологічною установкою, він не тільки виявляє завзятість і наполегливість в оволодінні знаннями, але і підбирає відповідні прийоми навчання, прагнучи самостійно перебороти труднощі, більш старанно виконувати вправи. 
Психологічні дослідження показують, що збереження знань у пам'яті залежить також від їхнього змісту. Швидше забуваються формулювання, визначення й описовий матеріал. Більш тривало зберігаються знання, засновані на розумінні закономірностей і причинно-наслідкових зв'язків. Звідси аж ніяк не випливає, що при засвоєнні досліджуваного матеріалу потрібно звертати основну увагу на запам'ятовування правил і висновків. Саме навпаки, дослідження Н.А.Менчинської свідчать, що необхідно направляти учнів на глибоке і всебічне продумування внутрішньої логіки знань, на засвоєння причин і взаємозалежностей, що характеризують те або інше явище для того, щоб висновки й узагальнення заучувалися не механічно, а виступали у свідомості школярів як логічний наслідок аналізу досліджуваного матеріалу.
П'яте: 
Приступаючи до виконання практичних завдань, варто уважно переглянути ті вправи, що виконувалися з досліджуваної теми на уроці, і продумати, які теоретичні положення використовувалися в процесі їхнього виконання. Цей прийом допомагає учням встановлювати зв'язок домашньої роботи з тренувальними вправами в класі і сприяє самостійному виконанню письмових завдань. Істотною специфікою характеризується домашня робота учнів за написанням творів, викладів, переказів і інших творчих завдань. Ця робота виявляється більш ефективною, якщо вона розосереджується в часі і розчленовується на ряд етапів.
На першому етапі учень вдумливо прочитує й осмислює необхідний матеріал по підручнику і додатковій літературі. У процесі цієї роботи
робляться виписки найбільш важливих місць досліджуваних джерел, що можуть бути процитовані при написанні, приміром, твору, а також фіксуються власні думки, що виникають по ходу читання. 
Другий етап роботи звичайно присвячується складанню плану твору.
На третьому етапі здійснюється безпосереднє написання творчої роботи. 
На заключному, четвертому етапі проводиться доробка твору і його остаточне оформлення. 
Уся ця робота звичайно займає півтора-два тижня. 12 хвилин для відпочинку і психологічного переключення на інший вид діяльності. Установлено, що після сприйняття, і засвоєння досліджуваного матеріалу процес його закріплення у свідомості продовжується і після того, як навчальна робота припиняється. Це "сховане затвердіння" знань відбувається протягом 10-20 хвилин, що і викликає необхідність зазначеного вище перерви. 
Шосте:
Під час перерв між підготовкою домашніх завдань по окремих предметах не можна піддавати себе сильним зовнішнім впливам, зокрема дивитися телепередачі, вступати в дискусії і т.д. У цей час найкраще робити спокійну прогулянку на свіжому повітрі, виконувати легку фізичну роботу.
Сьоме:
Дуже важливо, щоб домашні завдання виконувалися щодня в той самий час і на постійному місці. Це правило при всій удаваній його простоті має істотне значення для успіху домашньої роботи. Воно сприяє швидкому зосередженню уваги на виконанні навчальних завдань, привчає до дисципліни й упорядкованості процесу навчання. На це правило, зокрема, звертав увагу у свій час американський педагог Г.М.Уіпл. Не вважайте, це правило занадто дріб'язковим. Якщо у вас утвориться звичка до місця роботи, вам буде досить тільки сісти за ваш стіл, щоб негайно ж відчути бажання прийнятися за справу. 
Восьме: 
Після підготовки домашніх завдань по навчальним предметам, що були сьогодні, необхідно зробити 20 - 30-хвилинну перерву і повторити матеріал до занять на завтрашній день із застосуванням прийомів самоконтролю, здійснюючи, таким чином, розосереджене засвоєння знань. 
Дев'яте: 
Дотримання його сприяє більш міцному засвоєнню (запам'ятовуванню) досліджуваного матеріалу. Досить корисно, щоб учні безпосередньо перед сном приділяли 8-10 хвилин швидкому переглядові (повторенню) вивченого матеріалу по підручниках і, не піддаючи себе ніяким додатковим роздратуванням, у спокійному стані лягали спати. Це створює умови для подальшого протікання в сні внутрішньо-молекулярних процесів у нейронах (нервових клітках) головного мозку, зв'язаних з більш глибоким засвоєнням досліджуваного матеріалу.

Такі найбільш істотні правила розумової праці, які варто знати що вивчаються і котрих вони повинні дотримуватися в процесі домашньої навчальної роботи
.


Правила виконання домашнього завдання


1. Для всебічного осмислення і міцного засвоєння програмного матеріалу варто вдумливо учити уроки не в один "присід", а звертатися до їхнього вивчення кілька разів протягом деякого часу. Тільки при цій умові в пам'яті залишається "глибоко уторований слід", а знання зберігаються на довгий час.
2. Домашні завдання необхідно виконувати у день їхнього одержання. Суть справи в тім, що засвоєний на уроці матеріал інтенсивно забувається в перші 10-12 годин після сприйняття. Це доведено психологічними досвідами.
3. Приступаючи до підготовки домашніх завдань, обов'язково потрібно створити психологічний настрій на їхнє акуратне виконання і міцне засвоєння досліджуваного матеріалу. Як це зробити? Потрібно детально продумати ту мету, котру необхідно досягти при виконанні домашнього завдання.
4. Якщо домашнє завдання містить у собі засвоєння матеріалу за підручником і виконання різних вправ, то його підготовку потрібно починати з роботи над підручником. Порядок роботи з підручником наступний: спочатку потрібно спробувати пригадати те, що залишилося в пам'яті від уроку. Потім варто вдумливо прочитати параграф підручника, виділяючи в ньому найважливіші положення, правила, висновки, прагнучи до їхнього глибокого осмислення і засвоєння.
5. Приступаючи до виконання практичних завдань, варто уважно переглянути ті вправи, що виконувалися з даної теми на уроці, і пригадати, хід виконання практичних завдань на уроці. Це допоможе встановити зв'язок домашньої роботи з практичними вправами, що виконувалися в класі і сприятиме самостійному виконанню письмових завдань.
6. Під час перерв між підготовкою домашніх завдань по окремих предметах не можна піддавати себе сильним зовнішнім впливам, зокрема дивитися телепередачі, вступати в дискусії і т.д. У цей час найкраще робити спокійну прогулянку на свіжому повітрі, виконувати легку фізичну роботу.
7. Дуже важливо, щоб домашні завдання виконувалися щодня в той самий час і на постійному місці. Це правило при всій удаваній його простоті має істотне значення для успіху домашньої роботи. Воно сприяє швидкому зосередженню уваги на виконанні навчальних завдань, привчає до дисципліни й упорядкованості.

Правила виконання домашнього завдання

1. Чітко уяви і перевір по записах у зошиті, які необхідно виконати дії і якого потрібно досягти результату.
2. Згадай зміст матеріалу, викладеного вчителем, поради щодо виконання завдання, знайди в підручнику, які потрібно застосувати, подивись у зошиті зразки роботи, виконаної у класі на уроці.
3. Уяви, як виконуватимеш завдання.
4. Якщо це задача чи вправа, то знайди в них спільне з виконаними на уроці, проаналізуй умови, склади план розв’язання, здійсни його.
5. Якщо задано текст (для вивчення чи заучування), то читай його уважно, намагайся у всьому розібратися, зіставляй з рисунками, схемами, кресленнями, користуйся словником, наводь свої приклади.
6. Читаючи текст, намагайся спочатку запам’ятати головне. Для цього виділи основні думки, поділи текст на частини і склади план.
7. Те, що важко запам’ятовується, — дати, визначення, імена, формули, назви — випиши на поля зошита чи в окремий зошит, заучуй, згадуючи їх місце в тексті.
8. Обов’язково перевір, чи досягнув потрібного результату.
9. Якщо це була задача або вправа, то перевір результат розв’язання.
10. Якщо засвоював текст, то закрий книгу, уяви основні думки й частини прочитаного, перекажи їх, перевір результат запам’ятовування.
11. Коли контроль показав, що завдання виконати не вдалося, то потрібно повторити роботу, вишукуючи недоліки.
12. Якщо не вдалося розв’язати задачу, знову проаналізуй умови, уточни зв’язок між тим, що дано, і тим, що вимагається, склади план розв’язання і знову виконай його.
13. Якщо не запам’ятав текст, то читай його ще раз, звертаючи увагу на основні думки, їх зв’язок, їх місце в тексті. Повторюй текст по частинах, а потім повністю.

14. Також при виконанні домашнього завдання потрібно пам'ятати проте, що відпочинок є також одним із головних умов успішного виконання завдання. 

 


Поради учням, які збираються проходити ЗНО:

Загальні.

  1. Останній рік у школі – найважчий, всі це розуміють, але частіше на словах, ніж на ділі. Діло починається в кращому випадку за кілька місяців, в гіршому – тижнів. Хочу – не хочу, але є таке слово "треба". ЗНО – це треба: готуватись, здавати. Починай вже.
  2. Живи з новинами ЗНО. Раз в тиждень-другий перелистуй новини про тестування на освітніх порталах. Це вбереже від неприємних несподіванок. ЗНО обіцяє мати декілька таких. Нехай краще вони будуть своєчасними та приємними.
  3. ЗНО – пріоритет. Фільтруй всі завдання в школі так, щоб не витрачати надмірного часу на непотрібні для вступу предмети. Зосередься на важливих для тебе. Вага атестату на сьогодні – 60 балів. Порівняно з максимальною вагою, приміром, трьох предметів – це лише десята частина. Вміння правильно ставити пріоритети приносить в житті гарні плоди його власнику.
  4. Як готуватись? Скільки? З ким? Важливі питання і дуже об’ємні. Відповіді шукай в процесі роботи. Твій рівень знань, оточення та наявність мотивації розставить все по місцях. Підготовка - на курсах, вдома, з репетитором - покаже слабкі та сильні сторони. Крім того, знання – це одне, на ЗНО потрібно ще й інше: максимальна увага, вміння контролювати час, швидка логіка та гарна пам'ять.

Конкретні поради.

  1. Реєструйся на ПЗНО та ЗНО вчасно і правильно. Перевір все, відправ і отримай підтвердження з інформацією, яка відповідає дійсності. Це вже буде третина справи.
  2. Потоваришуй з офіційним сайтом УЦОЯО - testportal.gov.ua. Він – твій путівник і помічник у загальних та технічних питаннях. А також збережи у закладинках свою інформаційну сторінку testportal.gov.ua/infopages , там теж у певний час буде з’являтись вся необхідна інформація.
  3. Орієнтовно за три тижні до дати першого предмету ЗНО ти отримаєш запрошення-перепустку з адресами пунктів тестування. (Її також можна роздрукувати зі своєї інформаційної сторінки). Взимку або на початку весни не варто «кіпішувати» - «де я буду здавати ЗНО?».
  4. Наголошу на необхідності потрапити до пункту тестування завчасно. Оскільки в більшості випадків потрібно «добиратись», доберись до свого хоча б за півгодини до початку тестування, адже за 10 хвилин уже нікого не пускають. Так в тебе буде час віддихатись, залишити в спокої у спеціально відведеному місці свої речі, освоїтись в класі, налаштуватись, послухати інструкторів. Частенько вони розказують кумедні ситуації, для розрядження напруженої атмосфери.
  5. Забудь на тих 2+ години про свій телефон. Вимкни!, залиш, там, де скажуть. Я стала свідком випадку, коли хлопчина телефон вимкнув, однак залишив у кишені. Звичайно, металодетектор повідомив про це «приємним» писком. Хлопець був на межі: «Я ж його вимкнув!» Комісія, яка прийшла з охоронцем перевіряти та ставити печатки на сертифікатах, запитала у всіх присутніх, чи він нам не заважав і чи ми не проти, щоб він продовжував, і тільки після нашої позитивної для учня відповіді всі продовжили працювати з тестами. Йому пощастило, а чи пощастить тобі в такій ситуації? Хто зна.
  6. Залишати пункт тестування до здачі своїх бланків – НЕ МОЖНА. Теж був випадок: учениця попросилась вийти, і вирішила піти подихати свіжим повітрям. На жаль, повернутись, щоб продовжити, вже не змогла.
  7. Правила є правила. Їх треба виконувати, інакше статус «студент» відкладеться ще на рік. Не буду повторювати, вони є тут.

Безпосередньо про тести.

  1. Час. Його вистачає, якщо не засиджуватись над одним завданням. Не знаєш – пропусти. Не маєш потім часу на роздуми – відкинь однозначно хибні відповіді (на твою думку) та вибирай ту, яка є найбільш імовірно правильною.
  2. Перевірка відповідей – важкий етап через вагання. Якщо вагаєшся між двома варіантами відповіді, вибирай той, який першим здався правильним. Вагання часто веде до помилок. Як кажуть, перше враження – найправильніше. От і перша відповідь – найправильніша.
  3. Твір. Оскільки тестування з української мови та літератури здають практично всі, писати завдання з розгорнутою відповіддю доведеться й тобі. Не всі є письменниками, але можна вивчити хоча б основні правила правопису, щоб була впевненість у тому, що пишеш (невпевнений – не пиши або перефразуй думку). Всі можуть потренуватись вдома: написати кілька творів, попросити когось перевірити, і спільно виробити свою стратегію перетворення хмари думок в гарну письмову роботу. Користуйся шаблонами, зроби зо два своїх і речення будуть швидше писатись, і бали вищі отримуватись.
  4. Не бійся робити виправлення у бланках відповідей. Але лише!!! тоді, коли впевнений – це треба зробити (бо згадав, перерахував, дочитав). Пам’ятай про пункт №2. Під час вагання перша вибрана відповідь зазвичай найправильніша.
  5. Деталі. Все тестування побудоване на нюансах, винятках і дрібницях різних тем: дати, історичні діячі, письменники, герої, художні твори, сюжети, міста, формули, терміни, географічні назви… Готуючись, треба вчити деталі, записувати, робити конспекти, таблиці, схеми. А далі – повторювати до дірок. Пам'ять – це такий розумний пристрій в голові, який швидко фільтрує потрібне і викидає в «корзину» (як у комп’ютері) все неважливе. З «корзини» можна дістати, якщо повторювати. А якщо не повторювати, може натиснутись Shift + Delete, безповоротно, тоді або пропало, або знову вчити.
  6. Тести. Не недооцінюйте важливість тренувальних тестів. З підручниками працювати - це одне, з тестами - зовсім інше, вони формують навички "швидкої відповіді" та "раціонального використання часу".

Успіхів усім!

Не бійтесь іспитів, а загартовуйтесь ними!

 

 


Навчання і твоє майбутнє


       «Ким ти хочеш бути, коли виростеш?»

     Мабуть, це питання входить до п’ятірки найпопулярніших питань, які дорослі люблять задавати зовсім маленьким дітям. Але ось благополучно подолали одинадцять років шкільного життя, невблаганно насувається випускний бал, а сакраментальне «Ким бути?» все сильніше тривожить душу і розум і підростаючої дитини, і її батьків. Ось тоді-то і виникає питання, як вибрати професію для себе так, щоб не помилитися з вибором.

         Що потрібно врахувати при виборі професії?

      Перш за все, перед тим, як обрати професію, гарненько обміркуй, чого ти хочеш від неї. У якій сфері діяльності тобі було б цікаво працювати, який спосіб життя ти плануєш вести, наскільки важлива для тебе висока заробітна плата і багато, багато іншого. І, звичайно ж, обов’язково врахуй свої здібності. Не варто мріяти про кар’єру програміста, маючи трійку з алгебри.

     Ще одна корисна річ – тести на профорієнтацію, які допоможуть оцінити твої інтереси і риси характеру. Що це таке? Як правило, це різноманітні твердження, з якими ти повинен погодитися або не погодитися. У таких тестах є питання з безлічі предметів – фізики, хімії, астрономії, літератури; крім того, вони допоможуть тобі оцінити твої інтереси і риси характеру, а іноді й рівень інтелекту.



Поради учням:

 

Порада перша і найтяжча

 

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам'ятайте, що успіх - це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

 

Порада друга - про любов

 

Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

 

Порада третя - особлива

 

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

 

Порада четверта - про найдорожче

 

Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

 

Порада п'ята - пріоритетна


Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

 

Порада шоста - навчайся!

 

Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш. Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо  зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

 

Порада сьома

 

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

 

Як запам´ятовувати вірші


 Вивчання віршів напам’ять - одне з важливих завдань шкільних домашніх робіт з літератури. Це не тільки збагачує кругозір, але й тренує її пам'ять, вчить систематизувати і запам'ятовувати інформацію.

 

 До того ж, вивчення віршів напам'ять вважається відмінною практикою для раннього розвитку дітей. Фахівці радять приступати до занять якомога раніше, не чекаючи шкільних років.

 

 Виявляється, вірші краще запам'ятовувати не по частинам, а повністю.

 

 Декому достатньо три-чотири рази прочитати вірш, і вони можуть повторити його, не заглядаючи у книгу. Існує декілька  секретами запам’ятовування:

 

1. Вірші ефективно вивчати не по рядках, а по строфах. Якщо повторювати один рядок декілька разів, потім переходити до наступного та повторювати цю процедуру знову, може виявитися, що Ви будете плутатися усередині строфи, тому що такий стиль вивчання дає можливість переходити від наступних рядків до попередніх.

 

2. Пам’ятайте, що короткочасна пам'ять одночасно сприймає близько 7 одиниць-блоків інформації. І перевантажувати її небажано. У випадку завчання віршів це означає, що вірш бажано розбити на такі блоки по 7-8 слів. Як правило, це один-два рядки. Під час вивчення робіть між такими блоками паузи (приблизно 4 секунди).

 

3. Читайте вірш емоційно, з почуттям. Це гарна допомога під час запам'ятовування.

 

4. Запишіть свій голос на комп’ютер або диктофон. Запис матеріалу своїм голосом прекрасно допомагає запам'ятовуванню. До речі, цей метод досить продуктивний для вивчання іноземних мов.

 

5. Складіть список слів у такій послідовності - останнє слово строфи - перше слово наступної строфи. Запам'ятайте цей список слів. Ось побачите, наскільки ефективнішим стане Ваше запам'ятовування.

 

Послідовність вивчення віршів:

 1. Якщо додому задано декілька завдань, вивчення вірша потрібно поставити першим.

 2. Тихо прочитайте вірш, ознайомтеся з ним.

 3. Знайдіть незнайомі слова й вислови, довідайтеся їхній зміст.

 4. Прочитайте вірш іще раз вголос, дотримуючи ритм та інтонацію.

 5. Через декілька хвилин спробуйте розповісти вірш, не дивлячись у друкований текст та підглядаючи в нього тільки в міру необхідності. Повторюйте кілька разів, намагаючись зменшити кількість підглядань.

 6. Поділіть вірш на строфи - чотиривірші. Якщо в друкованому виді вони не поділені, уривки можна акуратно розмітити олівцем.

 7. Прочитайте перший чотиривірш вголос, потім закрийте сторінку й повторіть його напам'ять (5-7 разів).

 8. Таким же чином вивчіть наступний чотиривірш.

 9. Кілька разів розповідайте вивчені строфи разом, тільки потім Ви можете перейти до наступних.

 10. Закінчивши вивчати останню строфу, ще раз уголос із почуттям прочитайте увесь вірш, потім також старанно спробуйте розповісти його напам'ять.

 

  Щоб запам’ятати текст надовго, використовуйте наступну схему:

 1. Повторіть вивчений текст перед сном і відразу після пробудження.

 2. Візуально уявіть собі описаний у вірші сюжет.

 3. Намагайтеся вивчити вірш не тільки за допомогою пам'яті, читаючи його із аркуша, але й на слух.



Соціальний захист

 

Гарячі лінії

 

Всеукраїнська дитяча лінія „Телефон Довіри”

0 800 500 21 8

 

Національна ”гаряча лінія” по запобіганню торгівлі людьми

0 800 500 22 50

 

Національна „гаряча лінія” з питань насильства та захисту прав дітей

0 800 500 33 50

 

Цілодобовий телефон довіри

(044) 451-5-451 з питань допомоги жертвам насилля у сім'ї

 

Телефонна "гаряча лінія" Міністерства освіти і науки України

(044) 279-35-74

 

Можна повідомити про випадки порушення прав дитини у школі або дитячому садку, отримати консультації побудь-яким питанням. "гаряча лінія" працює з 10.00 до 17.00

 

Консультація з питань всиновлення, створення дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім'ї

0 800 50 543 30

 

Телефон довіри по ВІЛ/СНІД. Національна лінія.

0 800 500 45 10

ISQ 271324528

 

 Електронна гаряча лінія з протидії дитячій порнографії Сайт Зупини насильство над дитиною!

Повідом про дитячу порнографію! 0-800-500-335  перейти далі

 

Гаряча ліния "Служби розшуку дітей"

 

 

 

 

Коли лягаєш спати, сину...

 

Коли лягаєш спати, сину, 
Перед молитвою  щораз 
перегорни прожиту днину: 
чи не приніс кому образ, 
щось діяв нині довгождане  
чи марнотою день стелив. . . 
Бо як без тебе сонце встане, 
щоб душу сором не спалив.

 
Коли до сну відходиш, доню, 
сьогодні, завтра — перед тим 
пошли у спогади погоню, 
яким той день залишиш ти: 
щоб пам'ятати чи забути, 
у щедроті чи порожнем?

Бо може в кожного з нас бути 
 минулий день — останнім днем

 

Олег Герман